Geplaatst onder algemeen door cvv118

Benigne Spierkramp-fasciculatie syndroom tips gevraagd

Sinds vorige week benigne spierkramp-fasciculatie syndroom (?BFS) geconstateerd door de neuroloog, na rontgenonderzoek, kuitscan, vaatonderzoek, mri scan en EMG, daar ik sinds juli last had van krampen met wandelen in mijn kuiten, die soms ook gepaard gingen met spierverrekkingen.

Van de neuroloog het medicijn clonazepam sandoz 0,5 mg gehad,en hier moest ik maar even meegaan experimenten ( voor 30 dagen), gaat  deze niet werken dan is er een andere optie en dat is naxopren, het experimenten is omdat er geen echte medicijnen voor zijn en deze regelmatig werken.

Ook slik ik magnesium malaat en vitamine E (671 mg? hoge dosis)

Ik was een sporter, de laatste jaren iom fysiotherapeut, 3x per week een half uur hardliep.

Dit wil ik nu weer gaan oppakken (3e keer), met een zeer rustige opbouw x maal 100 mtr per keer met veel losgooien en rekken van de kuitspieren en squads voor de bovenbenen en een zeer laag tempo en dan om de dag, dus ministens 1 dag rust tussen door)

Heeft iemand nog tips om van de spierkramp af te komen of te verminderen, door middel van  eetpatroon, voedingssupplementen of evt. medicijnen, rekoefeningen ect.

BIj voorbaat hartelijk dank.

PS Ik ben er nog niet aan toegekomen om deze site zorgvuldig te lezen, sinds vandaag ondekt, dus ik hoop niet dat er dubbele vragen bijzitten

1 reactie
Kayleigh zei op

Mij hebben ze rond februari 2020 de diagnose BFS gegeven. Ik merk bij mij dat opbouwende oefeningen die ik dagelijks doe wel helpen. Niet teveel in één keer en goed verdelen over verschillende sets en afwisselend werken. De medicatie waarmee ik momenteel iets of wat dagelijks kan functioneren is carbamazepine. 

Bij een spierkramp die op het moment zelf aanwezig is en zeer fel is kan ijs leggen helpen.(indien je er op dat moment toe kan beschikken) of natuurlijk hulp van derden, als de kramp toevallig in de kuit is. Ik let zeer fel op wat ik eet, ik probeer cafeïne zoveel mogelijk te vermijden, ik drink minstens 2L water per dag en ik probeer mijn alcoholgebruik in te perken tot maximaal 1 glas als we door de week iets drinken of zelfs tot enkel een feest dat ik dan afwisselend een glas alcohol drink en een glas water. 

Wandelen is tevens een sportieve activiteit die ik zeer lang kan volhouden (max 20km). Ik heb deze activiteit opgebouwd en ik heb er soms ook slechtere dagen tussen zitten dat mijn lichaam helemaal niets wil doen en ik bijna mijn bed niet uit geraak. Zorg na het sporten voor een goede hydratatie en protëine-inname, vergeet ook de koolhydraten niet. 

U kunt dit bericht alleen bekijken en er niet op reageren.

Plaats een reactie

Om te kunnen reageren moet u eerst ingelogd zijn. Als u nog geen profiel hebt op Myocafé, kunt u zich aanmelden. Hiermee krijgt u de mogelijkheid om te reageren en ook om zelf gesprekken te starten.

aanmelden / login